Innovate - Van Leeuwen Jaarverslag 2018

Financiƫle resultaten

De omzet van Van Leeuwen kwam uit op € 630 miljoen, een stijging van 3% ten opzichte van 2017. Het bedrijfsresultaat verbeterde met 9% en kwam uit op € 13,5 miljoen (2017: € 12,4 miljoen). Het nettoresultaat steeg significant naar € 9,7 miljoen (2017: € 6,3 miljoen). De solvabiliteit blijft sterk met 44%. Het orderboek was aan het eind van het jaar op ongekend hoog niveau.

Bericht over 2018

De Van Leeuwen Buizen Groep realiseerde in 2018 een verdere verbetering van het resultaat ten opzichte van voorgaande jaren. Marktomstandigheden en economische activiteit waren in de meeste business-segmenten gunstig. Van Leeuwen investeerde in distributie- en servicefaciliteiten en innovatieve oplossingen voor de klant. Het netwerk is uitgebreid met een acquisitie in Duitsland. Wereldwijd worden de projectteams nu centraal aangestuurd door onze Global Project Organization.

Mijlpalen

Van Leeuwen in 2018: van grote order tot acquisitie, van seminar tot robot arm.

Innovate

Innoveren: vernieuwen, als nieuwigheid invoeren, nieuwe producten en technieken gebruiken. Innovatie: vernieuwing, ontwikkeling en succesvolle invoering van nieuwe of verbeterde goederen en diensten (productinnovatie); ontwikkeling van nieuwe ideeën en dingen; zich met een onderzoekende en nieuwsgierige geest richten op toekomstige vernieuwing van strategie, producten, diensten, markten.

Operations & QSE

Door investeringen in digitalisering, automatisering, procesverbeteringen én in mensen, breiden we de service naar onze klanten verder uit. Bovendien vergroten we daarmee onze leverbetrouwbaarheid en voldoen we nog beter aan de strenge eisen die opdrachtgevers aan ons stellen.

Human Resources

Vanuit vestigingen over de hele wereld zetten onze medewerkers zich dagelijks in om klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden. Met hun lokale kennis en expertise helpen onze medewerkers zowel onze klanten als ons bedrijf vooruit. Onze medewerkers zijn mensen die kansen zien égrijpen, en ze kijken daarbij verder dan het belang van de eigen werkmaatschappij.