Joel Bommer

Project Manager Sales,
Kindlimann, Zwitserland

'Ik werk inmiddels tien jaar bij Kindlimann, Van Leeuwen’s Zwitserse vestiging en kreeg in die periode steeds veel kansen om me verder te ontwikkelen. Ik startte als medewerker Technical Sales en deed in eerste instantie voornamelijk administratief werk, orders verwerken in SAP bijvoorbeeld. Na een paar jaar werd ik als Project Manager Energy verantwoordelijk voor het leveren van producten voor industriële verwarming en koeling. Ik kreeg een grote groep klanten onder mijn hoede en was vaak op pad om klanten en bouwlocaties te bezoeken.

In 2012 begon ik aan een tweejarige sales- en marketingopleiding, om steviger in mijn schoenen te staan in mijn nieuwe functie. Kindlimann stond daar positief tegenover en ondersteunde me hierbij. Toen ik twee jaar na afronding van die opleiding graag de tweejarige vervolgopleiding wilde volgen, moedigde mijn werkgever ook dat aan.

Inmiddels ben ik naast mijn werk als Project Manager Sales plaatsvervangend Afdelingsmanager. Ik ben met mooie projecten bezig. Bijvoorbeeld voor het farmaceutische bedrijf Roche dat in Basel enkele wolkenkrabbers en andere gebouwen bouwt voor onder meer hun laboratoria. Wij leveren hiervoor diverse materialen, waaronder een nieuw verbindingssysteem in de Zwitserse energiemarkt waardoor je buizen niet hoeft te lassen. Dat bespaart enorm veel tijd bij de aanleg van de verwarmings- en koelingsinstallaties. De overname door Van Leeuwen ervaar ik als heel positief. Het contact met het hoofdkantoor is prettig en we kunnen profiteren van de ruime voorraad van de totale Van Leeuwen Buizen Groep.’