Hydraulics

Technische innovaties, lichtgewicht producten en corrosiebescherming zijn hot topics in de Hydrauliek markt. Tegelijkertijd zijn de prijsdruk en concurrentie in dit segment groot. Dat maakt deze markt bijzonder uitdagend. Klanten wensen vooral professionele technische ondersteuning en een betrouwbare sparringpartner. Wij zijn in staat die rol te vervullen.

Van Leeuwen levert HPL-buizen voor (hoge)drukleidingen in hydraulisch of pneumatisch aangedreven apparatuur. Daaronder vallen bijvoorbeeld hijs- en hefwerktuigen en landbouw- en grondverzetmachines. We bieden in dit segment onder andere hydraulische leidingbuizen, assen en cilinderbuizen.

Nieuwste klantwensen
Al onze buizen in dit segment voldoen aan diverse basiseisen, waaronder precieze toleranties en rechtheid, diverse buigen vormeigenschappen en de juiste oppervlaktekwaliteit (zinkcoating). Daarnaast zien we een groeiende vraag naar lichtgewicht materialen, optimale bescherming tegen corrosie, en buizen voor zeer hogedruktoepassingen. Door ons sterke internationale netwerk en voorraadbeheer kunnen we vrijwel alle hydraulische buizen leveren met de juiste productspecificaties en bewerkingen. Cedric Jacopucci, Commercial Director Normydro, Frankrijk: ‘Als wij een hydraulisch product in Frankrijk zelf niet op voorraad hebben, doen wij een beroep op onze collega’s van Van Leeuwen Duitsland. Zij hebben een enorme expertise in huis op het gebied van HPL-buizen, zowel naadloos als gelast.’ Zo werken onze vestigingen intensief samen om onze klanten optimaal van dienst te zijn.

Sterk innovatie gedreven
Hydraulics is een sterk innovatie gedreven segment. Veel producenten en leveranciers waar Van Leeuwen zaken mee doet, beschikken zelf over een zeer professionele Research & Development afdeling. Er zit vaak al veel kennis bij onze partners, dat is prettig samenwerken. Barbara Cenerelli, Sales Manager Industry bij Van Leeuwen Italië: ‘In nauw en open overleg met onze klanten en leveranciers, en door het delen van kennis en informatie, zoeken we samen naar de beste technische oplossingen. Op basis van een open dialoog gaan we samen voor het beste resultaat.’

Van Leeuwen Italië heeft onder meer samen met enkele klanten HPL 500 proefbuizen laten ontwikkelen die 30 procent minder zwaar zijn. De buis is nog in ontwikkeling, en nog geen standaard product op de Italiaanse markt.

Innovaties gaan vaak hand in hand met hogere productiekosten en deze leiden vervolgens tot hogere productprijzen. Maar niet alle klanten kunnen die hogere prijzen betalen, omdat de innovaties niet altijd zorgen voor een hogere waarde van het eindproduct van de klant. Dit, in combinatie met de grote concurrentie in de markt, leidt geregeld tot stevige prijsonderhandelingen.

Scherpe prijzen
Mario Mihaljevic, Sales Manager bij Van Leeuwen Oostenrijk: ‘Maar wij weten scherpe prijzen te hanteren, en komen er altijd uit met de klant. Dat lukt door onze strategische relaties met onze belangrijkste leveranciers en onderaannemers, door slim en optimaal gebruik te maken van onze internationale netwerken en voorraden, en door klanten een compleet productportfolio (one-stop-shop) te bieden.’

Daarnaast verhogen we onze toegevoegde waarde in dit segment met gebruiksklare componenten en met maatwerk. En als de klant het wenst organiseren we materiaaltesten volgens de laatste standaarden. Dit behelst onder meer certificaten voor gebruik bij lage temperaturen of levenscyclustesten.

Kranen

Van Leeuwen belevert diverse grote kraanfabrikanten

Claas

Voorraadbeheer voor marktleider Claas