Felipe Augusto

Functie Sales Business Manager
Bij Van Leeuwen sinds 2019
Leeftijd 33

Felipe Augusto werkt sinds 2019 als Sales Business Manager voor Van Leeuwen Verenigd Koninkrijk. Zijn team is de afgelopen drie jaar fors uitgebreid. ‘Ik waardeer het vertrouwen dat ik krijg om leiding te mogen geven aan dit geweldige team.’

Felipe Augusto maakt als Sales Business Manager deel uit van het managementteam van Van Leeuwen Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft hij de dagelijkse leiding over een salesteam dat op drie locaties actief is: Sheffield, Brierley Hill en Basingstoke. ‘Samen zijn we verantwoordelijk voor het bedienen van de groep kleine en middelgrote klanten, en dat zijn vooral bedrijven in het segment Mechanical Engineering’, vertelt Felipe.’

Felipe volgde een ingenieursopleiding. Voordat hij in 2019 bij Van Leeuwen startte, werkte hij onder meer voor een bouwbedrijf en een industriële onderneming. Een mooie basis voor zijn huidige functie bij Van Leeuwen. Met een masteropleiding Innovatiemanagement & Ondernemerschap scherpte hij zijn vaardigheden verder aan.

Invoering webshop

Felipe: ‘De beste technische oplossingen voor klanten vinden, dat is mijn specialiteit. Daarom zit ik hier prima op mijn plek. Ook breng ik graag nichemarkten in kaart waarin wij met onze producten voor de lange termijn een rol kunnen spelen.’ Felipe is onder meer trots op de invoering van een webshop in 2021 voor klanten in het Verenigd Koninkrijk. ‘Hiervoor ben ik in 2019 naar Van Leeuwen Zweedse bedrijf Heléns geweest, om te leren van de ervaringen van de collega’s daar. Zij lanceerden eerder een vergelijkbare webshop. Vervolgens heb met mijn eigen salesteam een plan gemaakt om in het Verenigd Koninkrijk een webshop op te zetten. Inmiddels is de winkel open. We bieden onze klanten hiermee een online prijslijst met steeds actuele prijzen. Daarnaast kunnen klanten met prijs- of kortingsafspraken online calculaties maken en bestellingen doen. Met de nieuwe webshop willen we de klantervaring verbeteren.’

Investeren in de toekomst

Van Leeuwen is een geweldig bedrijf om voor te werken, vindt Felipe. ‘We zijn wereldwijd actief in een breed scala aan markten. Er werken getalenteerde en gedreven mensen die graag extra stappen voor de klant zetten.’ Verder vindt Felipe het interessant om deel uit te maken van een organisatie die door een overname (van Benteler Distribution in 2019) twee keer zo groot is geworden en volop investeert in de toekomst. Felipe wil zijn vaardigheden blijven ontwikkelen om Van Leeuwen in de toekomst zo goed mogelijk van dienst te zijn. ‘En wie weet kan ik doorgroeien naar een wereldwijde rol. Dat is in ieder geval mijn droom en ambitie.’